Militair.net
Het is vr okt 20, 2017 5:58 pm
Welkom op het forum van Militair.net!
U kunt lid worden van het militaire forum door in het menu hierboven op de knop registreren te klikken. Wanneer u geregistreerd bent kunt u berichten plaatsen en reageren op onderwerpen. We hopen u binnenkort ook op het forum welkom te heten!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: KMA opleiding
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 3:34 pm 
Soldaat

Hallo iedereen,
Ik zit in 4 havo op dit moment en ik zit eraan te denken om hierna VWO te gaan doen en dan het lange traject te volgen op de KMA. Ik heb de motivatie om goede cijfers te halen gevonden (ik haal nu ook goede cijfers) toen ik ontdekte dat ik naar de KMA wilde. Ik heb echter nog wel wat vragen over de KMA.
1. Stel ik zou VWO niet halen en ik doe een HBO opleiding en vervolgens de KOO wat zijn dan de verschillen in carrière perspectief.
2. Ik snap dat het bij iedereen verschilt, maar als ik het lange traject gevolgd heb wat zijn dan ongeveer het aantal jaren dat het per rang duurt voordat je gepromoveerd word?
3. Hoe groot is de kans dat je toegelaten word als je goedgekeurd word voor het psychologische onderzoek en alle fysieke onderzoeken.
4. Is er een rang verbonden aan de masteropleiding MDV of mag je die met elke officiersrang volgen?
5. Moet ik eerder al ergens leidingevende functies vervuld hebben (ik ben eigenlijk altijd captain van mijn team ik weet niet of dat telt)?
Ik ga binnenkort nog naar een infodag voor HBO/WO/VWO van de landmacht, maar ik hoopte hier al wat antwoorden te krijgen.
Alvast bedankt,
Tom

Profiel  

Berichttitel: Re: KMA opleiding
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 4:59 pm 
Soldaat

Hoi Tom,

Ik zit zelf in mijn sollicitatieprocedure voor de Natres. Zelf had ik ook veel vragen.
Ga inderdaad naar de infodag, vraag 1, 2, en 4 kan je prima vragen wanneer de presentatie voorbij is.
Bij ons kon je rustig vragen aan de recruiters hoe of wat.

Verder is de kans groot dat je toegelaten wordt. Als alles gewoon goed is en je eerlijk kan zijn over jezelf.
Voor het psychologische onderzoek was ik zelf zenuwachtig, maar achteraf viel het heel erg mee. Gewoon even een ruim uurtje over jezelf praten. Probeer duidelijk antwoord te geven. Het medisch onderzoek nam ik zoals het was, train je conditie ( hometrainer/sportschool) hier is op internet veel over te vinden. Zelf was ik bang voor gehoorschade ivm werk. Maar dit was ruim en dik binnen de marches.

Succes!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]