Militair.net
Het is wo okt 01, 2014 11:17 pm
Welkom op het forum van Militair.net!
U kunt lid worden van het militaire forum door in het menu hierboven op de knop registreren te klikken. Wanneer u geregistreerd bent kunt u berichten plaatsen en reageren op onderwerpen. We hopen u binnenkort ook op het forum welkom te heten!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2008 10:35 pm 
Sergeant-Majoor
Sergeant-Majoor

Ik wil ook officier vlieger worden,
moet alleen nog me middelbare afmaken(6 jaar!!)

Profiel  

Berichttitel: OVerbruggingstijd
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2008 7:57 pm 
Soldaat

Hallo,

Ik zit er sterk over te denken om bij de luchtmacht te solliciteren voor de vliegers functie. Ik zit nu in Havo 5 en zal in mei mijn examen doen. Er van uitgaande dat ik dit wel zal gaan halen. Kan ik pas na het halen van mijn examen beginnen met de selectieprocedure? Want als dat zo is, en ik kom niet door, ben ik te laat voor een andere opleiding namelijk en dan zit ik een jaar thuis.

Bvd. Bas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2008 8:04 pm 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

ik meen dat je voor je examen ook al keuringen kon hebben. Maar ik weet het niet zeker. Als ik jou was zou ik eens contact op nemen met een banenwinkel of zoiets.

Je hoeft geen jaar thuis te zitten. Bij veel opleidingen kun je ook nog in februarie instromen.

AFP #41
DGO #3009
OMSA M#8014
GMIC #5812

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2008 8:50 pm 
Soldaat

Hmm oke, ik zal eens even informeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 11:53 pm 
Soldaat 1e klasse
Soldaat 1e klasse

Je kunt gewoon al beginnen met de solicitatie in je examenjaar hoor, ben ik ook al mee bezig.. Maar als dit je examenjaar is zou ik er maar zo snel mogelijk mee beginnen want het duurt nogal een tijd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2008 7:33 pm 
Generaal-Majoor
Generaal-Majoor

Klopt, je mag al aan de sollicitatie beginnen wanneer je nog geen diploma hebt behaald dat wel nodig is voor de functie.

Indien je de sollicitatie dan haalt, maar nog steeds geen geschikt diploma bezit, sta je telkens in de wacht voor eenvolgende lichting tot het diploma behaald is.
Positieve resultaten voor een sollicitatie bij de luchtmacht worden 2 jaar bewaard.

succes, en laat maar weten hoe de sollicitatie uitpakt, we horen het graag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 8:20 pm 
Soldaat

Hey,

Ik ben van plan Officier Vlieger MWO te worden,heb in principe alles doorgenomen en kan niet echt iets vinden waarop ik afgekeurd zou worden, behalve dan natuurlijk alle tests die vooraf plaatsvinden waar jullie 't ook eerder over hadden.
Ik hoorde alleen dat het ongeveer 3% kans is om F 16 piloot te worden, is dit waar?
Ik wil het namelijk sowieso gaan proberen omdat ik heel graag bij de luchtmacht wil.
Ik vroeg me ook af of je je op de een of andere manier voor kunt bereiden op bepaalde reactietesten e.d

Alvast bedankt,

Tomas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 31, 2008 4:33 pm 
Soldaat 1e klasse
Soldaat 1e klasse

Die 3% weet ik niet precies, zou wel eens waar kunnen zijn.

Er is eigenlijk maar één reactietest, dat is die met de taartpunt en het knuppeltje en pedaaltjes.. Daar kun je je niet echt op voorbereiden, gewoon supergoed je best doen en dan maar hopen dat het goed genoeg is ;)
Wat je wel kunt doen bij die test is het volgende:
Je hebt twee pedaaltjes, met de ene kun je de taartpunt naar voren en naar je toe bewegen en met de andere van links naar rechts.
Als je dat tweede pedaaltje (van links naar rechts dus) een beetje scheef zet heb je de slag wat sneller te pakken :P Dan kun je namelijk gewoon naar rechts duwen om hem naar rechts te laten gaan etc.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2008 4:25 pm 
Soldaat

Ok dan,goeie tip, ik ga er vanuit dat je die taartpunt op een scherm ziet of zoiets :roll: ?..en die hendel dus al een beetje naar rechts zet..hopelijk pakt alles een beetje goed uit, want wil zo graag in een F16 vliegen haha..t zou best balen zijn als ik niet door de tests heen kom...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 7:27 am 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Het belangrijkste is een goede voorbereiding zowel lichamelijk als psychisch.

Je kunt verder niet meer doen dan je best op de keuring

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 2:45 pm 
Soldaat 1e klasse
Soldaat 1e klasse

Ja je ziet die 'taartpunt' op een scherm inderdaad :P Maar inderdaad wat P Geertsma al aangeeft, gewoon je best doen bij de testen (zo mogelijk voorbereiden) en hopen dat je het in je hebt ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 7:25 am 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

het kan ook zijn dat je eerst wordt afgekeurd en later alsnog kunt worden aangenomen. Dat is de ruimte die de nederlandse defensie biedt. Je kunt altijd weer voor een tweede of derde keer proberen al moet je dan vaak wel een half jaar tot een jaar wachten. Je krijgt meestal precies te horen waarom je bent afgekeurd en daar kun je (als je geluk hebt) aan werken. Sommige (medische) dingen heb je niet in de hand en dat is jammer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 4:37 pm 
Soldaat

Heb inmiddels wel een gehoortest gevonden die je waarschijnlijk ook daar krijgt..heel moeilijk..maar als je 't oefent kan je ver komen volgens mij

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 10:07 pm 
Soldaat 1e klasse
Soldaat 1e klasse

De gehoortest die je daar krijgt vond ik heel erg meevallen, en ik had niet geoefend en ik heb ook geen uitzonderlijk goed gehoor ofzo, dus hij is gewoon goed te doen ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 7:56 am 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

het is gewoon een test waarbij je in een geluidsdichte ruimte met een koptelefoon moet luisteren of je een piepje hoort. wanneer dat het geval is moet je op een knopje drukken.

het is niet moeilijk je moet echter wel een goede concentratie hebben. door je ogen te sluiten kun je je meer op je gehoor focussen en dat zorgt al voor een hele verbetering. Hou je daarnaast gewoon rustig, adem rustig en het kan eigenlijk niet mis gaan. Behalve wanneer er echt iets mis is met je gehoor natuurlijk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende