Militair.net
Het is ma okt 23, 2017 8:04 am
Welkom op het forum van Militair.net!
U kunt lid worden van het militaire forum door in het menu hierboven op de knop registreren te klikken. Wanneer u geregistreerd bent kunt u berichten plaatsen en reageren op onderwerpen. We hopen u binnenkort ook op het forum welkom te heten!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rob Groenhuijzen en de terroristen van de Capelse Groep.
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2007 2:49 pm 
Majoor
Majoor

Op 7 oktober 1977 wordt in een garagebox in Capelle aan de IJssel een bizarre vondst gedaan: 170 foto's van BVD-agenten, politieuniformen, wapens, chemicaliën. De politie arresteert een man in verband met de zaak. De zaak wordt bekend als de "Capelse Groep", maar er wordt nooit veel ruchtbaarheid aan gegeven. Begin september 1980 wordt de gearresteerde man opnieuw aangehouden. Deze keer is hij in het bezit van een bom.
De "Capelse Groep" was een extreem-linkse groep rond de politicoloog en verdienstelijk volleyballer drs. Rob Groenhuijzen.
Rob Groenhuijzen is nog altijd actief zoals de volgende links bewijzen:

http://www.attac.nl/HaagsePook-071119

http://www.rotterdamvoorvrede.nl/

http://nijmeegssociaalforum.blogspot.com/

We zien dat Rob actief is bij Attac Nederland. Het postadres dat hij hierbij gebruikt is van de extreem-linkse fondsenstichting X min Y, zeer bekend onder extreem-linkse actievoerders. De onderzoeker Peter Siebelt heeft een aantal boeken geschreven waar ook X min Y in wordt belicht. Via X min Y komt de lezer terecht bij tal van illustere personen uit het extreem-linkse circuit: de RARA-terroristen, Wijnand Duyvendak van GroenLinks, Volkert van de Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn.
We zien ook dat op de lijst van de Rotterdammers voor Vrede een aantal GroenLinksers staan vermeld. Het blijkt dat iedere keer dat er iets over linkse terroristen bekend wordt, er banden lopen naar GroenLinksers. De vraag is nu natuurlijk: wat is er nog meer bekend over Rob Groenhuijzen en de Capelse Groep en wat zijn de banden tussen hem en GroenLinks ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 14, 2007 9:35 am 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Citaat:
wat is er nog meer bekend over Rob Groenhuijzen en de Capelse Groep en wat zijn de banden tussen hem en GroenLinks ?

Hoeveel verdachtmakingen zijn er zoal ten groenlinks. Volgens mij is deze partij wel diep in de nesten. wie weet controleren sommigen van hen dit forum ook wel..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 14, 2007 1:20 pm 
Majoor
Majoor

Ja, wat zouden we ervan zeggen wanneer blijkt dat ook Rob Groenhuijzen lid is van GroenLinks ? Of is hij lid van een andere linkse partij en wat vinden we dan daar van ? Uit de internet links begrijp ik ook nog dat Groenhuijzen actief is in het Palestina Komitee.
Het is toch wel opmerkelijk dat mensen die betrokken waren bij terreur niet worden geweerd door extreem-linkse politieke partijen. Stel je voor dat bekend zou worden dat een medewerker van Wilders extreem-rechts geweest zou zijn. De linkse storm zou de arme Geert zijn haren in de war blazen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 17, 2007 3:31 pm 
Majoor
Majoor

Nog een link m.b.t. Rob Groenhuijzen. Deze keer betreft het een engelstalige dissertatie. Wetenschappelijk dus. Downloaden en goed lezen.

http://dissertations.ub.rug.nl/FILES/fa ... lk/c11.pdf

Deze link is een Engelse vertaling van het boek De BVD en inlichtingenrapportages van Giliam de Valk. Het boek is ook in Nederland te krijgen. In het boek wordt verschillende malen verwezen naar Rob Groenhuijzen en ook naar de extreem-linkse Joost van Steenis, die met zijn theorieën over "Klein Geweld" een Nederlands model heeft neergezet van terreur tegen personen.

Laatst bijgewerkt door robbert op ma nov 19, 2007 4:08 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2007 6:05 pm 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Jij weet er behoorlijk wat vanaf. Heb je zelf een soort studie gemaakt van de betrokkenheid van linkse politici en bepaalde radicale groeperingen?

Zijn het overigens vooral de linkse partijen die dat soort banden hebben of komen die ook bij andere politieke partijen voor?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2007 10:11 pm 
Majoor
Majoor

Het zijn bij mijn weten alleen de linkse partijen die dergelijke banden hebben. Ik denk dat er ook helemaal geen rechts terrorisme is in Nederland. Hooguit plaatselijke uitbarstingen van jonge boze mensen, die misschien wel sympathiseren met een rechtse partij. Maar gestructureerd terrorisme met een politieke agenda en een geweldsdraaiboek is er bij rechts of extreem-rechts nooit geweest in Nederland. In andere landen wel. Wij zulllen het dus moeten doen met extreem-linkse terroristen. En dat is al heel wat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 7:55 pm 
Majoor
Majoor

Nog meer nieuws en dwarsverbanden:

http://wikiresear.ch/Henk_Wubben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 8:38 am 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Citaat:
Het zijn bij mijn weten alleen de linkse partijen die dergelijke banden hebben. Ik denk dat er ook helemaal geen rechts terrorisme is in Nederland. Hooguit plaatselijke uitbarstingen van jonge boze mensen, die misschien wel sympathiseren met een rechtse partij. Maar gestructureerd terrorisme met een politieke agenda en een geweldsdraaiboek is er bij rechts of extreem-rechts nooit geweest in Nederland.

Misschien is rechts terrorisme alleen latent aanwezig en kan het elk moment losbarsten wanneer er 'redenen' worden gevonden door bepaalde fanaten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 2:46 pm 
Majoor
Majoor

Dat is heel goed mogelijk. Linkse terroristen hebben vaak een vooropgezet plan met een vaststaande ideologie. Rechtse terroristen komen meestal pas in actie als reactie op een situatie die is verslechterd of als ongewenst wordt ervaren.
Maar in Nederland zijn eigenlijk helemaal geen voorbeelden van rechts terrorisme. Wel is het zo dat kleinigheden worden opgeblazen door linkse demagogen bij de pers. Alsof er dodenlijsten zouden zijn of een geweldsspiraal. De werkelijkheid is dat bij extreem-rechtse partijen vooral mensen zitten die zijn gefrustreerd en het contact (tijdelijk) kwijt zijn met de samenleving. Meestal zijn het ook niet de meest strategisch denkende mensen. Een echte ideologie hebben ze ook niet. Het is te vergelijken met de Turkse cafébaas uit Almelo die vorige week een wethouder gijzelde. Uit frustratie door het wegblijven van vereiste vergunningen, arrogantie van de machthebbers. Een gijzelingsactie, ja. Een terreurdaad, nee. Bij extreem-rechts gaat dat ook vaak zo. Boos omdat de buurt waar ze wonen onveiliger is geworden. Boos omdat de politie weigert op te treden. Boos omdat ze alweer werkloos zijn geworden. Boos omdat niemand naar ze wil luisteren en de machthebbers arrogant zijn. Een ideologie is hierbij niet echt aanwezig. En terroristen zijn het ook niet. Zelfs niet wanneer ze dreigende taal uitslaan of eens een paar klappen uitdelen. Wanneer allochtonen problemen hebben worden er vaak projecten georganiseerd, en deze mensen voelen zich in de steek gelaten. Toch worden hun acties opgeblazen, zodat de acties van linkse terroristen minder erg lijken of zelfs uitgelokt lijken door rechts. De waarheid is, zoals te zien is bij de topics over Groenhuijzen, Van Steenis c.s., dat linkse terroristen een agenda hebben (voorbedachten rade), trainingen geven of ondergaan, strategiëen uitwerken en wel degelijk terroristisch geweld plegen. Zie ook enige kenmerken van terreur die ik al eerder gaf, zoals: propaganda, strategie, geweld, voorbedachten rade.
Bij rechts is daar helemaal geen sprake van. Links heeft zelfs zijn eigen journalisten en propagandisten. Netjes geleerd van de communisten (zoals van De Waarheid). Links kan dus bepalen wat in de krant komt en wat mensen denken.
Uiteindelijk komen echter de meeste linkse strategen goed terecht. Rijkeluisventjes die met de erfenis en het geld van papa even uit de band konden springen en nu na een "succesvolle" politieke carriëre een zeer goed betaalde baan hebben. Zoals bijvoorbeeld GroenLinkser Rosenmuller, die een havenstaking in Rotterdam "leidde", omdat hij zo graag een man van het volk wilde zijn, later steunde hij geldinzamelingen voor het regime van de Rode Khmer van Pol Pot in Cambodja (2,3 miljoen doden), nog later werd hij kamerlid voor GroenLinks en nu heeft hij een gematst baantje als tv-presentator. En lekker geld verdienen.
De slachtoffers van linkse terreur echter, de slachtoffers van het communisme (bijna 100 miljoen wereldwijd) zijn (mond)dood.
Waarmee ik niet wil zeggen dat rijkeluiskind Rosenmuller een terrorist is. Nee, hoor, verre van.
Om zelf geweld te plegen is namelijk (hoewel geweld verwerpelijk is) toch een mate van moed nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 3:13 pm 
Commodore
Commodore

Vooral die laatste opmerking :idea:

Profiel  

Berichttitel: Re: Rob Groenhuijzen en de terroristen van de Capelse Groep.
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 6:20 pm 
Majoor
Majoor

De oude activist heeft nu zelfs zijn eigen wikipedia. Robert Gijsbertus Groenhuyzen heet hij daar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 9:23 pm 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Wat zou hij met die wikipedia willen bereiken. Zo wordt wiki er trouwens niet betrouwbaarder op..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 11:43 am 
Commodore
Commodore

Pieter, misschien moet je eerst die wiki pagina eens bekijken. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je de betreffende pagina daadwerkelijk gelezen hebt anders stelde je bovenstaande onzinnige vraag niet en trok je daaruit ook niet jouw voorbarige conclusie.

De pagina over Groenhuyzen is niet door hemzelf gemaakt maar door iemand die simpelweg pagina's heeft gemaakt van alle leden van het Nederlands Olympisch volleybalteam uit 1964. Groenhuyzen is een oud-volleybalinternational. Daar is niets onbetrouwbaar aan en Groenhuyzen wil daar niets mee "bereiken" :roll:

Ik vraag mij zelfs af of Robert Groenhuyzen en Rob Groenhuijzen wel dezelfde persoon zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Groenhuyzen
Citaat:
Robert Gijsbertus Groenhuyzen (Rotterdam, 4 maart 1941) is een voormalig Nederlands volleybalinternational.

Rob Groenhuyzen behoorde tot het eerste Nederlandse volleybalteam dat afgevaardigd werd naar de Olympische Spelen. In 1964 werd in Tokio judo en volleybal geïntroduceerd als Olympische sport. Nederland werd bij de Zomerspelen van 1964 achtste van de tien deelnemende landen.

Bronnen, noten en/of referenties: NOC*NSF

Ik kon het niet laten maar laat jullie hier verder weer zonder mij spelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 12:34 pm 
Commodore
Commodore

Edit: de oud-volleyballer en de "activist" zijn inderdaad dezelfde persoon. Robbert probeert deze man in een kwaad daglicht te stellen, maar wat zijn nu de feiten? Wat heeft Groenhuijzen precies van doen met die garagebox en met die "gearresteerde man"? Is Groenhuijzen zelf überhaupt wel eens veroordeeld geweest, vervolgd, bij justitie of politie als verdachte in beeld geweest of blijft het bij verdachtmakingen door Robbert en andere vage internetbloggers? Want zoals altijd gooit Robbert wat hele en halve feiten op een hoop en ziet hij daarin verbanden die er helemaal niet (hoeven) zijn.

Niet dat ik mij verder in deze discussie ga mengen hoor maar ik moest vanmorgen even hard lachen toen ik dit topic zag en de conclusies van Pieter over een onschuldig wikipedia artikel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:37 pm 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Citaat:
Pieter, misschien moet je eerst die wiki pagina eens bekijken. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je de betreffende pagina daadwerkelijk gelezen hebt anders stelde je bovenstaande onzinnige vraag niet en trok je daaruit ook niet jouw voorbarige conclusie.

Niet dat ik mij verder in deze discussie ga mengen hoor maar ik moest vanmorgen even hard lachen toen ik dit topic zag en de conclusies van Pieter over een onschuldig wikipedia artikel.

Klopt inderdaad. Ik heb de pagina zojuist voor het eerst bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de pagina niet veel voorstelt. Mijn reactie is inderdaad wel heel voorbarig :)

Citaat:
Ik kon het niet laten maar laat jullie hier verder weer zonder mij spelen.

Zullen we zeker doen meelezer. We zullen ongetwijfeld nog wel eens een nieuwe post van je lezen ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende