Militair.net
Het is vr aug 29, 2014 9:05 pm
Welkom op het forum van Militair.net!
U kunt lid worden van het militaire forum door in het menu hierboven op de knop registreren te klikken. Wanneer u geregistreerd bent kunt u berichten plaatsen en reageren op onderwerpen. We hopen u binnenkort ook op het forum welkom te heten!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Werving en Selectie luchtmacht
BerichtGeplaatst: zo maart 30, 2008 1:00 pm 
Soldaat

Hallo allemaal

Sinds jaar en dag wou ik al bij de luchtmacht en heb nu eindelijke de knoop doorgehakt. Ik heb 2 april een voorlichtingsdag en wil direct solliciteren. MIj is al verteld door vrienden die bij het KCT zitten dat de fysieke eisen redelijk zwaar zijn. Dat is in principe geen probleem aangezien ik al mijn hele leven voetbal en sindskort ook erg veel aan krachtsport doe. Maar ik weet niet precies wat ik kan verwachten, wie heeft de keuring (recent) gehad en kan mij daar iets meer over vertellen?

Het psychologisch onderzoek heb ik wel een goed beeld van wat ik eerder heb vernomen en ik heb gelezen op het forum....Veramelaar: bedankt.....maar ook hier is elke aanvullende informatie van harte welkom.

Maar wat mij bezighoudt is het feit dat ik van Marokkaanse afkomst ben. Niet dat ik geloof dat er gediscrimineerd wordt bij de Luchmtmacht, maar ik neem aan dat daar het een en ander over gevraagd gaat worden. Bijvoorbeeld iets over dubbele loyaliteit etc etc. Heeft iemand daar ervaring mee of weet men hoe je je daarop kan voorbereiden en/of hoe het er aan toe gaat? Voor mij is het in principe erg duidelijk:Nederland is mijn land, ben een Nederlander, wil nergens zijn dan hier en ben daar trots op.....maar ik heb nog steeds Marokkaans bloed waar ik ook trots op ben en dat ik nooit zou ontkennen. Maar ik ben Loyaal aan Bea

Zelf ben ik overigens niet gelovig, dus solidariteit met zotte extremen op grond van religie heb ik al sowieso met niemand.

Tevens heb ik een bril....ik heb op de site vernomen dat er mensen worden aangenomen van +2 tot -6........ik zelf heb aan het linkerooog -1.50 en aan de rechter -2,25....wat zijn de mogelijkheden dan bij de luchtmacht? Ik wil geen Straaljagerpiloot worden maar een helikopterpiloot....is dat mogelijk? en hoe zit het met bijvoorbeeld het laseren van ogen?

Het zijn mischien een hoop vragen en op sommige weet ik enigzins het antwoord wel maar ik probeer zoveel mogelijk info te verzamelen...Ik heb er in iedergeval erg veel zin in en hoop dat ik door de keuringen kom

alvast bedankt !!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 31, 2008 4:54 pm 
Soldaat 1e klasse
Soldaat 1e klasse

Hey,

Ik zit nu midden in het keuringstraject, maar ik heb de sporttest zelf nog niet gehad,wel heb ik al een boekje waarin de test beschreven staat, maar misschien heb je deze informatie zelf ook al ergens anders gevonden..

Je krijgt verschillende onderdelen:

-fietsen (kort, explosief)
-beenkracht (tegen een plaat duwen met je benen onder een hoek van 90 graden, statisch)
-bankdrukken (paar pogingen, zoveel mogelijk)
-buikkracht (plaat tegen je borst en zo hard mogelijk duwen, statisch)
-rugkracht (hetzelfde idee als bij buik)
-sprongkracht (ook een paar pogingen, uit stilstand)
-hardlopen (laatste onderdeel, geen tijdslimiet, steeds sneller)

Volgorde weet ik niet zeker, alleen dat je begint met fietsen en eindigt met hardlopen.

Dat je Marokkaans bent hoef je je denk ik niet druk om te maken als je maar (zoals je al zegt) duidelijk aangeeft echt Nederlander te zijn, dan mag je best trots zijn op je afkomst lijkt me. Het zal misschien aangekaart worden in het gesprek met de psycholoog maar ik zou me er niet te druk om maken.

Hoe dat zit met brillen etc. weet ik niet precies, maar het is wel vrij streng volgens mij, maar je kunt het altijd proberen :) En als het is zoals jij zegt maak je dus gewoon een goede kans ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 11:40 am 
Eerste-Luitenant
Eerste-Luitenant

allebei van harte welkom op het forum!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 12:54 pm 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Deze jongens zijn al een behoorlijke tijd lid van ons forum. Als het goed is zitten ze nu allebei in het leger :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 2:08 pm 
Generaal
Generaal

Klopt, 1 bericht betekend niet dat ze nieuw zijn, altijd kijken naa aanmeld datum. Maart 2008.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 2:40 am 
Soldaat

Goblin schreef:
Klopt, 1 bericht betekend niet dat ze nieuw zijn, altijd kijken naa aanmeld datum. Maart 2008.

afgekeurt voor de luchtgevechtsleiding, trage reactie......wel zonde want ik kreeg op de helft van de test pas een echt systeem in het reageren.....had te weinig hits...zure daarvan was dat ik het meerendeel van de hits gewoon goed had, verhoudingsgeweis had ik het wel eghaald....als ik die test opnieuw mocht maken had ik hem gehaald...jammer

maar dat was in juni al, had direct gesolliciteerd voor de Luchtmobiele....22 augustus keuring....dit gaat wel lukken...laat het jullie wel weten!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2008 9:58 am 
Militair.net Medewerker
Militair.net Medewerker

Gewoon door gaan. Het leger is groot genoeg. Er is vast wel een plekje voor een gemotiveerde militair

:idea:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]