Beste gusteman,
Citaat:
''En een moderator kan toch niet zelf wetten gaan dicteren die tegen de grondwet in gaan?''
''Die rechten zijn iets wat met hand en tand moet worden verdedigd en geëerbiedigd.''
ten eerste is het zo dat iedereen die zich hier op het forum inschrijft, aangeeft akkoord
te gaan met de hier geldende omgangsregels. Er staat niets in de wet dat dat niet gevraagd mag worden, dus van overtreding van beginselen van grondwettelijke rechten is in deze geen sprake.
Er is 1 zin verwijderd omdat deze het regelement overtreed op het punt van normale omgang met elkaar.
Citaat:
- Persoonlijke aanvallen op users/crew van het forum
De zin slaat bovendien niet op de inhoud van de rest van zijn bericht (let op! Dat we dus wel hebben laten staan omdat daar niets mis mee is), noch op dat van het topic in welke context dan ook.
Deze zin is verwijderd zodat andere gebruikers deze niet zien en er dus ook niet op reageren en er hier een vriendelijke sfeer blijft bestaan. Uit je reactie maak ik op dat je dat zelf ziet als ''effectief verwijderen''.
Dat is de bedoeling hiervan, vandaar dat het logisch is dat, behalve moderators en beheerders, anderen de zin niet kunnen zien.
Geenzins is het een moderators bedoeling censuur op te leggen of een bepaalde mening/kant van het verhaal te verkondigen.
Ik vind het erg jammer dat je dit toch zo ziet en een overtreding van je rechten acht.
Om wat van de strekking van de verwijderde zin prijs te geven; cheetah riep een andere gebruiker op ''aan te vallen'' omdat hij met deze gebruiker niet ''door 1 deur kan'' en hiermee een conflict probeert aan te gaan.
Hierover zijn reeds naar aanleiding van andere topics diverse klachten gekomen van gebruikers, die helemaal los staan van de discussie tussen de 2 gebruikers maar er zich wel aan ergeren dat topics hierdoor verpest worden.
De gebruiker waar Cheetah deze zin voor achterliet, was overigens niet actief in dit topic.
Cheetah was er puur op uit in dit topic een conflict uit te lokken.
Het moderator bericht dat dit niet getollereerd wordt, is dus voor hem van kracht.
Dat alle leden zich aan het regelement moeten houden, mag duidelijk zijn voor iedereen.
Citaat:
''Gewoon ingezonden stukken wegknippen heeft veel meer weg van censuur, en dat brengt ons akelig dicht bij autocratieën en dictatoriale regimes.''
Nergens is er ''gewoon'' zomaar verwijderd op basis van willekeur. De edit slaat volledig op het regelement.
Je kunt het regelement nalezen en zien dat daarin niets vreemds staat of in strijd is met de wet.
Ik vind het daarom jammer dat je er een ongenuanceerde hetze van moet maken omdat gebruikers hier het recht moeten hebben de sfeer te kunnen verzieken en ruzie moeten kunnen maken.
Wat mij betreft, doen ze dat maar elders, en met mij het merendeel van de gebruikers.
Indien je het niet eens bent met onze ''dictatoriale'' trekjes kan ik niets anders voor je doen dan je te verzoeken nogmaals het regelement door te lezen en te overwegen of je als gebruiker hier nogsteeds achter staat..
het regelement:
http://www.militair.net/forum/viewtopic.php?f=30&t=4790mijn conclusie in is ieder geval wel weer, met mijn excuus naar de andere gebruikers, dat het gebruik leert dat waarschijnlijk ook dit topic niet meer terugkomt op het onderwerp waar het over ging.